7 beste biler og lastebiler på markedet med start under $70 000 (USA)

Sep 6, 2022 | Elbil og elbil ladere


Jeg skulle skrive en artikkel om de 10 beste elektriske bilene, lastebilene og SUV-ene på markedet, men så bestemte jeg meg for å begrense det til biler, lastebiler og SUV-er under $70 000 for å gjøre det litt mer nyttig. Så skjønte jeg at det var knapt mer enn 10 fulle elektriske biler på det amerikanske markedet med en startpris under $70 000, og å ekskludere 3 av dem virket grusomme og kanskje til og med for subjektive, så jeg bestemte meg for å gå en annen vei – jeg valgte mine 7 favoritter .

For det tror jeg fulle elbiler er langt bedre enn ikke-elektriske (av flere grunner), synes jeg godt å si at de 7 elektriske kjøretøyene nedenfor, om ikke alle 15 elektriske kjøretøyer på markedet, er de beste bilene på markedet for mindre enn $70 000. Velg ditt valg basert på dine egne personlige preferanser, budsjett og behov! Etter min personlige mening og basert på mine personlige preferanser, er de 7 nedenfor de som jeg tror har den beste nye teknologien, batterier, rekkevidde for pengene, design og ytelse. Det er sikkert rom for debatt og jeg er åpen for argumenter for de jeg ikke valgte. Uten spesiell rekkefølge, nedenfor er det jeg anser som de 7 beste elektrisk biler, lastebiler og SUV-er på markedet i 2022.

7 elektriske biler som starter under $70 000 på det amerikanske markedet

Tesla modell 3

Vil du ha en familiesedan som kjører som vinden, svinger som en racerbil og har et infotainmentsystem som fungerer som en 5-stjerners hjemmekino? Vil du være sikker på at du har tilgang til det beste, enkleste og mest pålitelige superraske ladenettverket i landet? Vil du ha det mest avanserte førerassistentsystemet som er tilgjengelig i en vanlig privatbil (for en høy pris)? Vil du ha vakre hvite veganske skinnseter uten sidestykke i komfort til alle bilseter du noen gang har kjørt i timevis? Vil du ha en elbil som får morsomme og nyttige trådløse oppdateringer flere ganger i året?

Tesla Model 3 med sorte dørhåndtak og nav- og mutterdeksler i stedet for aero navkapsler. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Tesla Model 3 annenhåndsverdi høy

Linje med hvite og blå Tesla Model 3s i Florida. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Linje med hvite Tesla Model 3s i Florida. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Rød og hvit Tesla Model 3s i Florida. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Dessverre, mens basismodellen 3 kostet rundt $40 000 da jeg kjøpte den i 2019, har prisen steget til $46 990 (for RWD-versjonen med en rekkevidde på 267 miles). Når det er sagt, har Model 3 holdt sin verdi eksepsjonelt bra, så å se på totale eierkostnader etter 3–5 år kan ende opp med å få den økonomiske siden til å se ut som en stor gevinst. Det eneste problemet er: vi vet aldri helt hva fremtiden bringer.

Se min siste 3-års anmeldelse av base Tesla Model 3.

Tesla Model Y

Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Vil du ha en liten SUV/crossover som kjører som vinden, svinger som en racerbil og har et infotainmentsystem som fungerer som en 5-stjerners hjemmekino? Vil du være sikker på at du har tilgang til det beste, enkleste og mest pålitelige superraske ladenettverket i landet? Vil du ha det mest avanserte førerassistentsystemet som er tilgjengelig i en vanlig privatbil (for en høy pris)? Vil du ha vakre hvite veganske skinnseter uten sidestykke i komfort til alle bilseter du noen gang har kjørt i timevis? Vil du ha en elbil som får morsomme og nyttige trådløse oppdateringer flere ganger i året?

Bilde med tillatelse av Brendan Miles | CleanTechnica.

Foto av Zach Shahan | CleanTechnica

Foto av Zach Shahan | CleanTechnica

Ulempen med Model Y, delvis på grunn av den enorme etterspørselen etter dette kjøretøyet, er at den har en startpris på $65 990 (bare så vidt gjør vår cutoff). Det er lang rekkevidde trim som kommer med 318 miles av EPA-estimert rekkevidde.

Kia EV6

Den utrolig slanke og futuristiske Kia EV6, med tillatelse fra Kia.

Ok, så du hopper over Tesla-alternativene. Det kuleste på markedet for ikke-Tesla-fans kan godt være den futuristiske Kia EV6. Det ser ut som det er ut av en futuristisk film Robocop eller Det 5. elementet – men på en god måte. (Ok, jeg dater meg selv.) EV6 får strålende anmeldelser over hele linja fra bilanmeldere, inkludert vår egen. (Videoanmeldelse kommer snart.) Den er fullpakket med morsom ny teknologi som en utvidet virkelighet Head-Up Display (HUD) og doble panoramaskjermer. Den har også opptil 310 miles rekkevidde, inkluderer en enorm mengde plass i bagasjerommet (bagasjerommet), kan akselerere fra 0–60 mph på 4,6 sekunder (Ferrari Roma og Lamborghini Huracán Evo Spyder RWD), og har en start-MSRP av bare $41 400! (Naturligvis kan det hende at noen av disse tingene ikke er tilgjengelige i $41 400-versjonen – sørg for å se på detaljene om hva du vil ha og hva som er tilgjengelig i ditt område.)

Kia EV6 ute i naturen takket være sin lange rekkevidde, takket være Kia.

Kia EV6 brennende gummi med sitt umiddelbare dreiemoment, med tillatelse fra Kia.

Kia EV6 bagasjerommet er attraktivt og romslig, takket være Kia.

Kia EV6-lading, med tillatelse fra Kia.

En kanskje underkjent proff av EV6 er at selv den laveste trimmen har 310 miles EPA-estimert rekkevidde! Det er et par trimmer høyere opp som ser at rekkevidden faller til 274 miles, men jeg tror ikke du kan finne bedre rekkevidde for $41 400 enn de 310 miles som er tilgjengelige med “Light” trim.

Hyundai IONIQ 5

Hyundai IONIQ 5 er et fantastisk, futuristisk kjøretøy. Bilde med tillatelse fra Hyundai.

La oss være ærlige – IONIQ 5 er i utgangspunktet så nær en tvilling som søskenbarn kan komme. Hyundai og Kia har et nært forhold, og IONIQ 5 og EV6 deler mye til felles. Selv designet er veldig futuristisk – bare litt annerledes. Du har igjen muligheten til en HUD. Den er ikke fullt så rask som EV6, men den kommer fortsatt til 62 mph på raske 5,2 sekunder.

Hyundai IONIQ 5 har flott blindsone-deteksjonskamera. (Kia EV6 har samme type ting.) Foto med tillatelse fra Hyundai.

Vakker. Bilde med tillatelse fra Hyundai.

Hyundai IONIQ 5 inkluderer bred panoramaskjerm Foto med tillatelse fra Hyundai.

Campingmoro? Gå for det! Bilde med tillatelse fra Hyundai.

Du kan få 303 miles av EPA-klassifisert rekkevidde på full lading med noen trim. Start MSRP er bare $39 950men merk at den billigste trimmen har en estimert rekkevidde på 220 miles (kombinert by/motorvei — 249 by/185 motorvei), mens trimmene med 303 miles (kombinert) starter kl. $44 000.

Ford F-150 Lightning
ford f-150 lyn

Bilde med tillatelse fra Ford.

Hvis du vil ha en semi-rimelig elektrisk pickup, vel, dette er det!

Ford F-150 Lightning

Bilde med tillatelse fra Ford.

Bilde med tillatelse fra Ford.

Det er egentlig ingen konkurranse på dette stadiet på de lavere prispunktene F-150 Lightning starter på. Når det er sagt, er F-150 Lightning en fantastisk ingeniørprestasjon med suverene funksjoner uansett. Det er vanskelig å forestille seg at den ikke ville matche noen annen lastebil på markedet. Den har alle slags nyttige arbeids- eller campingfunksjoner, plugger overalt, enormt dreiemoment, god rekkevidde, slepeevne og akkurat nok stil til å være kul, men ikke for blank.

Du kan lese eller se vår omfattende anmeldelse av den elektriske pickupen her: Ford F-150 Lightning — CleanTechnica Review.

Startpris på basis “Pro” trim: Bare $47 000!

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Ford Mustang Mach-E. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Mustang Mach-E var en av de mest spennende nye aktørene på bilmarkedet de siste årene, og det er fortsatt et spennende, morsomt, friskt alternativ hvis du leter etter en crossover/SUV. Dette iøynefallende kjøretøyet rettferdiggjør sitt ikoniske Mustang-navn og bygger på det for å tilby noe bedre, større (det er det folk vil ha i disse dager) og mer nyttig enn noen gang før.

Ford Mustang Mach-E. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Ford Mustang Mach-E. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Ford Mustang Mach-E. Foto av Zach Shahan | CleanTechnica.

Mach-E har god ytelse, rikelig med lasterom, et godt infotainmentsystem, luftoppdateringer, god rekkevidde og suveren design. Og startprisen er bare $46 895 før eventuelle subsidier! (Selv om du kanskje må se deg litt rundt etter en forhandler som vil selge den til deg for den prisen.)

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID4 ID.4 vinner av årets bil

2021 CleanTechnica Vinner av Årets bil. Foto av Kyle Field | CleanTechnica.

Mustang Mach-E tapte så vidt for ett annet kjøretøy i 2021 CleanTechnica Prisen for Årets bil. Og det kjøretøyet var Volkswagen ID.4. Det er faktisk litt vanskelig å sammenligne dem, siden de har ganske forskjellige design og dermed appellerer til forskjellige mennesker. Den største faktoren med ID.4 som skiller den fra hverandre, og hvorfor vi tror den kan ha større innvirkning enn de fleste andre kjøretøyer på denne listen, er at den kommer inn til en så lav startpris. Dens grunnleggende MSRP er bare $37 495! Det var en av grunnene til at søsteren min bestemte seg for å velge ID.4 fremfor alt annet på denne listen (men hun endte opp med å oppgradere til en dyrere trim med AWD og mer rekkevidde og funksjoner).

Volkswagen ID.4 på europeisk biltur

Volkswagen ID.4 på biltur. Foto med tillatelse fra WysokieNapiecie.pl

Volkswagen ID4 lader på GreenWay lader roadtrip Europe CleanTechnica

GreenWay lader med VW ID.4. Foto med tillatelse fra WysokieNapiecie.pl

Bilde med tillatelse fra Volkswagen.

ID.4 har en overflod av lasterom, alle de moderne tekniske godsakene en vanlig person kan ønske seg, og et attraktivt, men ikke for prangende design. Det er også tilsynelatende superbehagelig og flott for hunder.

Volkswagen ID.4. Foto av Kyle Field | CleanTechnica.

Volkswagen ID.4. Foto av Kyle Field | CleanTechnica.

Uansett hvilket kjøretøy du måtte velge, anbefaler vi deg å prøvekjøre alle modeller som interesserer deg. Ingen anmeldelse kan sammenlignes med personlig erfaring.

Seks flere overbevisende elbiler og crossovere som du kanskje foretrekker fremfor alternativene ovenfor er som følger:

  • Volvo C40 Lading
  • Volvo XC40 Lading
  • Polestar 2
  • Genesis GV60
  • Chevy Bolt EV
  • Chevy Bolt EUV
  • Nissan LEAF
  • Toyota bZ4X

Det er absolutt grunner til at noen kanskje foretrekker en av disse. Vi vil utforske deres fordeler og ulemper i et fremtidig stykke.


 

Setter pris på CleanTechnicas originalitet og cleantech-nyhetsdekning? Vurder å bli CleanTechnica-medlem, supporter, tekniker eller ambassadør – eller beskytter på Patreon.


Vil du ikke gå glipp av en cleantech-historie? Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Annonse








Se Kilden

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge En ærlig titt på sikkerhet for elektriske kjøretøy Neste generasjon kjøretøy ser ut til å bli elektrisk. Disse bilene er bedre for miljøet, men er de tryggere for sjåføren eller andre? Det er noen misoppfatninger om...