Biden Admin villig til å få hjelp fra Tesla med mangel på autobrikker −

Aug 25, 2022 | Elbil og elbil ladere


President Biden er klar til å “si Tesla” under forutsetning av at Tesla hjelper til med å løse halvlederforsyningskjedekrisen. Mer spesifikt ønsker president Biden å vite hvordan Tesla gjorde det så bra mens de såkalte EV-lederne så vel som andre bilprodusenter og produsenter har slitt. Dette høres ut som en av de falske «Jeg vil bare være vennen din hvis du gir meg godteri»-ting som barn pleide å si til meg da jeg gikk på barneskolen.

Biden-administrasjonen er klar til å konsultere både Tesla og Elon Musk for å få hjelp med å løse halvledermangelen. Det sa handelssekretær Gina Raimondo CNBC at hun var klar til å konsultere Elon Musk om hvordan man kan forbedre mangelen på halvlederforsyningskjeden som har en så negativ effekt på bilindustrien (hattips Tesmanian og Bloomberg). Til tross for det ser det ut til at presidenten for USAs tunge fortsatt er holdt som gissel av United Auto Workers (UAW), siden regjeringen fortsatt ikke offentlig har anerkjent Teslas lederskap i elbilmarkedene.

I intervjuet med CNBC, delte Raimondo tanker om Biden-administrasjonen og Tesla sammen med dens grunn for ikke å anerkjenne Teslas lederskap. – Ingenting av dette er personlig. Disse problemene er altfor viktige til at noen kan ha, du vet, følelser såret. Som – la oss bare gjøre jobben. Og som jeg sa, alle som har gode ideer eller er villige til å hjelpe oss, absolutt vi vil ha hjelp.»

Hun la til at Tesla taklet brikkemangelen bedre enn de tradisjonelle bilprodusentene fra Detroit som fortsatt «lærer raskt». Hun påpekte at Tesla også er et teknologiselskap og prøvde deretter å bagatellisere president Biden som snublet Tesla, og hevdet at hun ikke var klar over noen administrasjonspolitikk som ikke ville tillate henne å søke råd fra Tesla.

Tesla har allerede delt hvordan den overlever brikkemangelen

Ideen om at brikkemangelen ikke påvirker Tesla i det hele tatt er ikke nøyaktig. Under den siste Tesla-inntjeningssamtalen (og tidligere) delte Elon Musk hvordan Tesla klarte å komme seg gjennom det verste. I Teslas inntjeningssamtale for første kvartal 2021 sa Elon Musk:

“Så Q1 var – hadde noen av de vanskeligste forsyningskjedeutfordringene vi noen gang har opplevd i Teslas liv og noen vanskeligheter med forsyningskjeden, med deler – over hele spekteret av deler. Tydeligvis har folk hørt om brikkemangelen. Dette er et stort problem. Men i tillegg til det, for eksempel, hadde vi ganske store problemer med å skalere, drive produksjonen vår i Kina, fordi vi ikke klarer å få kritiske ingeniører dit på grunn av COVID-karantenebegrensninger. Så – noe som betydde at Tesla over hele verden var avhengig av drivenheter laget på fabrikken vår i Nevada, Giga Nevada. Så det var en veldig utfordrende situasjon.

“Teamet har virkelig gjort en utrolig jobb med å håndtere virkelig alvorlige forsyningskjedemangler.”

Han la videre til:

«Når vi fortsetter å jobbe gjennom ustabiliteten i den globale forsyningskjeden, spesielt rundt halvledere og havnekapasitet, mens Tesla-teamet i samarbeid med våre leverandører gjorde et enormt arbeid for å holde fabrikkene våre i gang, opplevde vi høye fremskyndelseskostnader i kvartalet, og de var også høyere enn de var i [Q3], med noen mindre avbrudd i produksjonen i løpet av kvartalet. Vi tror at dette landskapet er i bedring, men det er fortsatt vanskelig, og det er en situasjon i utvikling.»

Selv om det siste avsnittet handlet mer om de økonomiske målene og aspektene, påpekte han at Tesla var i stand til å jobbe gjennom ustabiliteten til problemet mens han samarbeidet med leverandører. Til tross for disse utfordringene gjorde Tesla det eksepsjonelt bra for første kvartal – og vi vet nå at det ikke bare var det første kvartalet. Fjoråret var et fenomenalt år for Tesla.

I Teslas aksjonærbrev for 1. kvartal 2021, skrev Tesla:

“I Q1 var vi i stand til å navigere gjennom globale problemer med brikkeforsyning delvis ved å pivotere ekstremt raskt til nye mikrokontrollere, samtidig som vi utviklet fastvare for nye brikker laget av nye leverandører.”

Forrige måned, Bilnyheter publiserte en artikkel med tittelen “Hvordan Tesla klarte globale forsyningskjedeproblemer som slo rivaler.”

Artikkelen tok for seg hvordan Tesla klarte å overleve mangelen mens andre bilprodusenter slet. Disse inkluderte:

  • Tillater kunder å ta levering av kjøretøy med manglende deler som Bluetooth-brikker og USB-porter.
  • Fjerning av radar og korsryggstøtte fra passasjersetene foran.
  • Øke kjøretøypriser for å møte de høyere kostnadene.
    • Disse inkluderte “fremskynde kostnader” for deler.
  • Bytte ut alternative brikker for noen som var mangelvare.

Artikkelen bemerket også at Tesla designer mer maskinvare og skriver mer programvare enn andre bilprodusenter, og minnet leserne om Elon Musks beskrivelse av Tesla som “absurd vertikalt integrert sammenlignet med andre bilselskaper.”

En Tesla-innsider fortalte Bilnyheter“Vi designer kretskort selv, som lar oss endre designet raskt for å imøtekomme alternative brikker som powerchips.”

Hvordan responsen bør være

Til tross for Teslas ledelse, nekter Biden-administrasjonen fortsatt å innrømme at det er feil at GM gjør det harde arbeidet Teslas ansatte faktisk har gjort. Dette høres kanskje lite eller smålig ut, men det handler om ærlighet og integritet.

Hvis jeg ikke kan stole på presidentens ord når han sier at GM leder elbilmarkedene, kan jeg ikke stole på ham på noe annet. Seriøst, alle sammen, dette er biler vi snakker om. Ikke krig, etterretning, våpen eller valg. Hvis presidenten i USA forteller løgner om biler, så vil han lyve om alt annet.

Når det er sagt, her er hva jeg synes Tesla og Elon Musk bør gjøre. Jeg tror Tesla bare bør hjelpe offisielt når president Biden ber om unnskyldning for å ikke være sannferdig om Teslas rolle i elbilmarkedene. Når det gjelder Elon, vel, han har allerede delt hvordan Tesla overlevde. Kanskje en enkel påminnelse i en gjennomtenkt tweet eller kommentar kan bidra til å lette noen av spenningene – spenningene som president Biden startet ved å la UAW ta ledelsen av situasjonen.

Verken Elon Musk eller Tesla skylder denne administrasjonen noe, men å hjelpe ville vise en følelse av patriotisk plikt. Selv om både Elon og Tesla har vist hvor mye de virkelig bryr seg om Amerika, nekter mange å se det, og jeg tror Elon har en sjanse til å sette søkelyset på sin kjærlighet til Amerika ved å navigere i denne situasjonen med ynde og vennlighet.






Se Kilden

139 euro inkludert i kupongen

139 euro inkludert i kupongen

Kjøp en Egret X high-end e-scooter og få en kabellås av høy kvalitet verdt 139 euro (!) GRATISEn ny vil gjelde fra 1. april 2023 Egret-kupongsom vi ikke ønsker å holde tilbake fra deg:Med Egret X-kupongkoden LÅST du kan når du kjøper en Egret X E-scootere av...