Kia Niro EV kryper oppover i pris. Federal EV-infrastrukturpenger går til stater som motsto EV-infrastruktur. Tesla jobber med mindre, rimeligere elbiler. Og debutversjonen av GMC Sierra EV er definitivt ikke en enkel, rimelig arbeidsbil. Dette og mer, her kl Grønn bilrapporter.
GM har avslørt lanseringsversjonen av 2024 GMC Sierra EV, dens elektriske lastebil i full størrelse, i sin mest luksuriøse Denali Edition 1-form. Med en pris rundt $107 000 og en EPA-rekkevidde på minst 400 miles, tar den av på GMCs Denali luksuscachet i stedet for merkets arbeidsbilrøtter.
Tilskuddene på 2,8 milliarder dollar i bipartisan infrastrukturlov, bygging av produksjons- og råmaterialinfrastruktur rundt elbiler, ser ut til å favorisere røde stater – ja, de som stemte mot å inkludere mange av disse aspektene som infrastruktur – hvis du bare ser på hvilke stater som får disse midler.
2023 Kia Niro EV starter på $40 745, nærmer seg grunnprisen på EV6 og distanserer modellen fra andre rimelige elbiler som Chevy Bolt EUV. Selv om den er innenfor Kia-serien, slår dens 253 miles rekkevidde rekkevidden til den dyrere base EV6.
Enten det er $25 000 Tesla EV eller ikke, mer rimelige Tesla-modeller kommer. Med en neste generasjons plattform som nå er under utvikling, har Tesla potensialet til å kutte kostnadene for å lage en elbil i to igjen. Dette vil også være for mindre kjøretøy, ifølge Tesla-sjef Elon Musk.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter