
Etter lanseringen av Hagers nye enkeltmodul RCBO AFDD, oppdager vi hvordan enheten presterte i et ekte hjemlig scenario.
Ved å utnytte eksisterende tilbakemeldinger fra over 5000 enheter med to moduler og en ekstra feltprøve med 300 enkeltmodulenheter, drar Hagers nye Arc Fault Detection Device (AFDD) med ProTools diagnoseprogramvare fordel av omfattende feltforsøk for å garantere klassens beste ytelse.
Tilbakemelding fra det virkelige liv
Ved å tilby virkelige tilbakemeldinger fra disse installasjonene, var Hager i stand til å modifisere algoritmen for å imøtekomme nye produktsignaturer før markedslansering for å gi installatører den “pass og glem”-forsikringen de har forventet av Hager-produkter.
Hagers egen landmarkedsføringsleder, Ian Smith, deltok i prøveperioden og fikk installert den siste enkeltmodulenheten i hjemmet sitt.
Siden eiendommen allerede drar fordel av en Design 30 forbrukerenhetsinstallasjon, var Hagers tekniske team i stand til å oppgradere enheten til å inkludere den nye enkeltmodulen RCBO AFDD.
Vanligvis vil lysbuefeildeteksjonsenheter være installert på stikkontaktkretser. For prøveformål ble imidlertid Ians Design 30-enhet utstyrt med en AFDD på hver krets, bestående av 5 x 6 A-, 2 x 16 A- og 4 x 32 A-enheter, som kunne overvåkes gjennom hele prøveperioden, slik at enhetens trips kunne raskt oppdaget og identifisert.
Uønsket snubling
Ved å dra nytte av ProTools diagnoseprogramvare, identifiserte enheten raskt en feil på 32 A-enheten som kontrollerer kretsen koblet til Ians garasje. Med ProTools – Onboard Diagnostics oppdaget enheten en seriebuefeil, med LED-displayet som identifiserer feilen via en rekke røde og gule sekvenser på enhetsindikatoren.
Etter nøye overvåking av kretsen ble årsaken til turen raskt identifisert på grunn av dens repeterende natur; det samme utstyret, brukt på samme tid på dagen, fikk enheten til å snuble. Årsaken bak snublet ble identifisert som Ians plug-in EV-lader.
Ved fullføring av lading og ved forsøk på å koble fra kjøretøyet, forårsaket de elektriske signaturene generert av laderen en tur i AFDD. For å analysere signaturen og oppdatere algoritmen i AFDD, ble det montert en sporingsboks for å registrere kretsen og bølgeformen etter hvert som feilen oppsto.
Oppdatering av programvaren
Med sporet av kretsen og bølgeformen registrert, brukte Hagers tekniske team denne informasjonen for å analysere sporene til bølgeformen. Ved å gjøre dette gjorde dette teamet i stand til å endre algoritmen, og sikret at AFDD ikke lenger var mottakelig for uønsket snubling når Ians kjøretøy ble koblet fra laderen.
Etter å ha modifisert programvaren, deltok tekniske eksperter på nettstedet, og ved å bruke ProTools In-Situ programvareoppgraderinger via Hager Pilot-appen, kunne de koble seg til AFDD på Ians eiendom ved hjelp av Bluetooth-teknologi for å sende den oppdaterte algoritmen til enheten.
Etter programvareoppgraderingen i enheten, har den uønskede snublingen forårsaket av Ians elektriske kjøretøylader siden blitt løst. Denne nye algoritmen er nå innlemmet i programvaren i alle Hager enkeltmodul RCBO AFDDer og MCB AFDDer som standard for å sikre at kundene har de riktige verktøyene til rådighet.
For å bla gjennom Hager enkeltmodul RCBO AFDD bitesize guide, klikk her