Her er bilene som er kvalifisert for $7500 EV skattefradrag i inflasjonsreduksjonsloven

Aug 17, 2022 | Elbil og elbil ladere


Inflasjonsreduksjonsloven, den store klimaloven, ble signert i dag, og endret tilgjengeligheten av avgiftsfradrag for elbiler. Nå er det kun elbiler montert i Nord-Amerika som kvalifiserer for studiepoengene. I dag offentliggjorde den amerikanske regjeringen en foreløpig liste over hvilke kjøretøyer som for øyeblikket kvalifiserer for skattefradraget på 7500 dollar.

Det er en rekke bestemmelser i den nye klimaloven som påvirker tilgjengeligheten av EV-kreditter, og disse bestemmelsene vil fases inn i løpet av de kommende månedene og årene. De fleste av dem er fokusert på å bringe mer EV- og batteriproduksjon til USA.

Men innfasingstidene for ulike bestemmelser har skapt mye forvirring i elbilmiljøet om hvilke kjøretøyer som vil kvalifisere og når.

Department of Energy’s Alternative Fuels Data Center har gitt ut listen over kjøretøy med sluttmontering i Nord-Amerika, og vi har kopiert listen nedenfor.

Vi har lagt til lenker der det er mulig slik at du kan søke i lokal forhandlerbeholdning for bilen du leter etter. Vi har også lagt til våre egne notater i “notat”-kolonnen for å klargjøre hvilke modeller som kvalifiserer.

Listen inkluderer kjøretøyer som er satt sammen i Nord-Amerika, men som produsentene for øyeblikket er over 200 000-grensen på den forrige kreditten. Den taket løftes 1. januar 2023, altså biler merket som «produsentens salgsgrense oppfylt» vil ikke kvalifisere for avgiftsfradraget for elbil før neste år.

Merk at denne listen ikke er skrevet i stein, og vil endres med innfasingen av andre bestemmelser i den nye skattefradraget for elbiler eller når produsenter endrer produksjonsplanene sine (for eksempel VW flytter 2023 ID.4-produksjonen til Tennessee). Vi kan ikke garantere at en gitt kunde vil få tilgang til kreditten og gir den beste informasjonen vi kan.

I tillegg kan enkelte modeller endre produksjon midt på året eller basert på spesifikke trimnivåer, så du bør bekrefte at ditt individuelle kjøretøy ble satt sammen i et nordamerikansk anlegg. AFDC anbefaler at du bruker NHTSA VIN-dekoderen på VIN-koden for å bekrefte at den ble satt sammen i Nord-Amerika. Landnavnet til sluttmonteringsanlegget finner du under “anleggsinformasjon” nederst på siden.

I tillegg har IRS gitt ut en side som forklarer seksjon 30D i Internal Revenue Code, som er delen som inneholder EV-skattefradraget. Dette inkluderer en beskrivelse av hva en “skriftlig bindende kontrakt” er, som tillot elbilkjøpere å ta den “gamle” kreditten hvis de signerte en kjøpskontrakt før dagen IRA ble signert (i dag).

Andre krav som ennå ikke er faset inn inkluderer batterimateriale og retningslinjer for kritiske mineralinnkjøp som vil bli utviklet av IRS. IRS må utstede disse retningslinjene innen utgangen av dette året, men fra språket på siden, det føles som skattemyndighetene sannsynligvis vil ikke utstede dem før 31. desember (eller kanskje det bare er ønsketenkning fra vår side).

Noen kjøretøy vil ikke kvalifisere for EV-skattefradraget når skattemyndighetene utsteder sin veiledning, på grunn av å være over $55k MSRP-tak for biler og $80k MSRP-tak for lastebiler. Inntektsgrenser vil også bli satt på plass, noe som betyr at de som tjener over 150 000 dollar (225 000 husholdningsoverhoder, 300 000 dollar i fellesskap) ikke vil kvalifisere seg.

Det er også en bestemmelse som lar kjøpere dra nytte av EV-skattefradraget på forhånd på salgsstedet, men fra vår lesing av regningen ser det ikke ut til å gå på plass før i 2024.

Electrek’s Take

Forvirringen over disse nye skattefradragene for elbiler er uheldig, og vi skulle ønske implementeringen ble gjort litt enklere og litt mindre plutselig. Men gitt den vanskelige politiske situasjonen angående vedtakelse av lovforslaget, så snart senatet nådde et kompromiss, var det ingen som ønsket å røre lovforslagets språk. Så, dessverre, med halvparten av Senatet som ikke var villig til å støtte denne viktige loven, fikk vi det vi fikk.

Vi håper skattemyndighetene vil gjøre implementeringen av de nye skattefradragene for elbiler enklere ved å fase alt inn samtidig, og vil være lydhøre for offentlige kommentarer som vi vil informere deg om når de blir tilgjengelige.

Antall plug-in-hybrider på listen er litt uheldig – det føles som hybrider bør få en mindre del av kredittene enn fulle elbiler. Men med tanke på miljøet med begrenset batteriforsyning vi er i, klarer PHEV-er å elektrifisere flere kjøretøy per kWh enn BEV-er. Så så lenge folk kobler til PHEV-ene og ikke bare bruker motoren, er de fortsatt en fordel med tanke på dekarbonisering.

Salgsnivået for PHEV har også vært lavt i årevis og stiger ikke, mens BEV-er er det. Helelektrisk er bare en mer behagelig opplevelse, så vi forventer fortsatt at dette vil resultere i færre ICE-motorer på veien.

Samlet sett, til tross for disse vanskelighetene, vil målene i lovgivningen bidra til å møte utfordringene elbiler har akkurat nå (for det meste forsyningsutfordringer), vil oppmuntre til mer miljømessig og sosialt ansvarlig innkjøp av materialer, og bør gjelde for langt flere individuelle biler på veien. enn den forrige lovgivningen på grunn av fjerning av per-produsent-hetten og utvidelse for ytterligere et tiår.

Selv om vi vil ha noen voksesmerter med strukturen til den nye EV-skattefradraget i de kommende månedene og årene, inkluderer loven noen sårt tiltrengte endringer i skattefradraget som bør hjelpe industrien som helhet, sammen med mange andre klimautgifter og tiltak for å bidra til å redusere utslippene og forbedre USAs posisjon i fremtidens grønne energiøkonomi, så alt i alt er vi glade for loven.

FTC: Vi bruker inntektsgivende automatiske tilknyttede lenker. Mer.


Abonner på Electrek på YouTube for eksklusive videoer og abonner på podcasten.



Se Kilden

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge En ærlig titt på sikkerhet for elektriske kjøretøy Neste generasjon kjøretøy ser ut til å bli elektrisk. Disse bilene er bedre for miljøet, men er de tryggere for sjåføren eller andre? Det er noen misoppfatninger om...