Plug-in-hybrider er ikke lenger noen få kroner og øre vs. hybrider, på grunn av den fornyede skattefradraget for elbiler. Honda gir en nærmere titt på sin kommende elektriske SUV. Og vil Tesla Megachargers dukke opp overalt nå som Semi-en blir levert? Dette og mer, her kl Grønn bilrapporter.
Tesla Semi-produksjonen har startet, rapporterte administrerende direktør Elon Musk torsdag, med første leveranser som forventes til Pepsi fra 1. desember. Med Semis etterlengtede ankomst, forvent imidlertid ikke at komplementære Megachargers også kommer snart i betydelige antall – heller ikke som Tesla lastebilstopper eller som en del av Supercharger-stasjoner.
Honda ga sitt nærmeste blikk ennå på sin 2024 Prologue elektriske SUV – inkludert størrelsen på den kommende EV, og noen av utrullingsplanene. Den GM-baserte elbilen vil ha en størrelse mellom Hondas Passport- og Pilot-SUV-er, og Honda ser på kortere leieavtaler for CR-V Hybrid-sjåfører under forutsetningen at mange vil ønske å migrere til Prologue.
Ettersom skattefradraget for elbiler ikke lenger gjelder for mange plug-in hybridmodeller, og PHEV-er i seg selv ikke kommer til å vokse i samme takt som elbiler i fremtiden, står bilprodusentene overfor noen tøffe avgjørelser. Men det uheldige nettoresultatet for forbrukerne er at PHEV-er ikke lenger er en no-brainer vs. hybrider.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter