Hvordan kan installatører navigere bedre i elbil-ladeindustrien? | Sevadis

Oct 8, 2022 | Diverse


Hvordan kan installatører navigere bedre i elbil-ladeindustrien?  |  Sevadis

Fra salg og markedsføring til teknisk utdanning, setter vi oss ned med Sevadis’ salgssjef, Simon Crangle, markedssjef, Sultana Rahman og Zak Lee, leder for teknisk, for å diskutere hvordan installatører kan navigere i den stadig utviklende ladeindustrien for elbiler.

Spørsmål. Hvorfor er det viktig at elektrofagfolk blir kjent med fordelene med elbillading og måten denne kunnskapen kan spille en støttende rolle i å selge en ladepunktinstallasjonstjeneste?

SC: Vi opplever for tiden etterspørsel etter installasjoner av EV-ladepunkter som aldri før (spesielt innenfor kommersielle omgivelser) ettersom flere bedrifter drar nytte av OZEV-tilskuddsfinansiering og også begynner å forstå de langsiktige mulighetene som EL-ladeanlegg gir.

Noen virksomheter er imidlertid fortsatt på stadiet med å gruble på om investeringen i EV-ladepunkter er nødvendig akkurat nå. Svaret vårt vil alltid være “ja”, og dette er ned til forsterkningen av elektriske kjøretøyer nå på britiske veier.

Å forstå hvilke fordeler el-ladepunkter kan gi for bedrifter, kan være grunnen til at bedriftseiere endrer perspektiv på installasjon av el-ladepunkter i sine lokaler.

Fordeler som økt fotfall; evnen til å generere ytterligere inntekter og fortjeneste i fremtiden; fornøyde kunder og ansatte i tillegg til å bli anerkjent som en fremtidsrettet bærekraftig virksomhet er alle viktige salgsargumenter når de pitcher til bedriftseiere.

For bedriftseiere å “kjøpe seg inn” og tro på behovet for ladepunkter for elbiler som en tilleggstjeneste til tilbudet, er det avgjørende å være utstyrt med kunnskap om fordelene på kort og lang sikt.

Et vanlig spørsmål fra bedriftseiere inkluderer “vil ladepunktene virkelig generere ekstra inntekter for bedriften min?” Selv om det er lett for oss å si «ja», krever bedriftseiere svar som gir dem selvtillit til å investere i ladepunktinstallasjonene.

For å få denne tilliten har installatørene ansvaret for å forstå hvorfor ladepunkter for elbiler gir kundene sine mange muligheter.

For at installatører skal få denne kunnskapen, er det vårt ansvar, som leverandør av EV-ladepunkter, å sikre at de er utstyrt med veiledning og materiell for å støtte dem i å forstå hvorfor EV-ladepunkter er fordelaktige for kundene deres.

Spørsmål. Hvordan kan installatører som kanskje er nye innen EV ladepunktinstallasjoner få mest mulig ut av de ‘gratis’ markedsførings- og oppsøkende plattformene som finnes der ute?

SR: Mitt første råd, spesielt for installatører som ønsker å forgrene seg til kommersielle EV-ladepunktinstallasjoner, er å sikre at du som enkeltperson og som selskap er aktiv på LinkedIn. LinkedIn er et kraftig verktøy for salg, bevissthet og generell nettverksbygging, som igjen kan føre til bedriftsgenerering.

En fersk studie rapporterte at 4 av 5 brukere på LinkedIn er involvert i beslutningsprosessen – det er mange beslutningstakere som kan påvirke om en bedrift implementerer installasjon av EV-ladepunkter eller ikke. Med denne statistikken i betraktning, er det enkelt å ha en aktiv LinkedIn-profil for individuelle installatører og installasjonsfirmaer.

Jeg blir ofte spurt av våre godkjente installatører “hva slags innhold fungerer bra på LinkedIn?” Svaret varierer og er avhengig av hva installatøren prøver å oppnå, men en ting jeg må si er at verdifullt innhold er nøkkelen.

Enten det er en casestudie; industri nyheter; en artikkel du har skrevet selv; en enkel grafikk som forklarer tjenestene dine eller til og med et meme, dette innholdet må gi verdi til publikum for at de skal kunne engasjere seg.

Vi ser flere installatører som bruker sin kreativitet og autentisitet på LinkedIn for å selge installasjonstjenestene for el-ladepunkter, og det fungerer – de får engasjement fra sine lokale forbindelser til sine bredere forbindelser, som følgelig fører til innledende samtaler som fører til konverteringer.

Q. Hva gjør du for å sikre at installatører er utstyrt med den tekniske kunnskapen til å føle seg trygge på å installere EV-ladepunkter?

ZL: Hos Sevadis tror jeg og teamet på å gi installatører den tekniske støtten de trenger gjennom hele installasjonsreisen for el-ladepunkter, men det å sette seg inn i produktet er første og fremst prioritet.

Vi tilbyr våre godkjente installatører opplæringsøkter som er lett tilgjengelige, enkle og engasjerende. Denne tilnærmingen sikrer at installatører forlater treningsøktene våre, ikke bare føler seg trygge på det tekniske ved installasjonene, men føler seg også glade for å jobbe med oss.

Et av nøkkelområdene vi fokuserer på er å støtte opplæringssentre og høyskoler med deres installasjonskurs for EV-ladepunkter, inkludert å levere opplæringsøkter til studenter samt gi institusjonene materiell for undervisning og opplæring av kursdeltakerne.

Hos Sevadis har vi gjort det til vårt ansvar å sørge for at potensielle installatører av EV ladepunkt er opplært til de beste standardene og er trygge når de bruker produktene våre.

Vi deltar nå også på høyskoleseminarer for å gi råd og utdanne neste generasjons ladepunktinstallatører for elbiler om den utviklende elbilindustrien, for la oss innse det, den elektriske fremtiden vil være i deres hender.

For å bla gjennom hele utvalget av Sevadis EV-ladepunktløsninger, klikk her



Kilde

Solenergi |  Ekspert elektrisk blogg

Solenergi | Ekspert elektrisk blogg

24. mars 2023 Solcellepaneler er ikke bare for store eiendommer nå. Enten du er ute etter å gå utenfor nettet, ønsker å gi eiendommen din backup elektriske muligheter, eller bare ønsker å betale mindre (og muligens tjene penger) for strømregningene dine,...