Kjøp nå for å kreve $7500 føderal EV-skattefradrag før den utløper for 2022

Aug 12, 2022 | Elbil og elbil ladere


Hvis du ønsker å skaffe deg et nytt elektrisk kjøretøy i år, vil resten av denne måneden sannsynligvis være en forvirrende, anspent tid.

Fredag ​​skal huset komme tilbake fra friminuttene og vurdere inflasjonsreduksjonsloven (IRA), som inkluderer rundt 370 milliarder dollar i energi- og klimainvesteringer. Og selv om en stor del av det er gode nyheter – å sette opp forsyningskjeden vår for innenlandsk batteriforsyning og mange flere amerikanskproduserte elbiler i nær fremtid – kommer ikke den fornyede skattefradraget for elbiler som tjener til å blidgjøre avtalen for bilkjøpere. å virke så søt for en liten stund.

Det er fordi i det øyeblikket president Biden signerer loven senere i måneden, er den tidligere versjonen av IRS skattekode 30D ikke lenger gyldig.

2022 Ford F-150 Lyn

2022 Ford F-150 Lyn

Den nye lovgivningen er skrevet uten bestemmelser som utvider den “gamle” skattefradraget for elbiler til alle kjøp for resten av året. I mellomtiden legger IRA-lovgivningen ut bestemmelser om kritiske mineraler, batteriinnkjøp, terskler for innenlandsk innhold og kjøretøymontering som finansdepartementet må definere før en “ny” 30D trer i kraft for skatteåret 2023.

ZETA, en policy- og forkjempergruppe som representerer elbilprodusenter, ladenettverk, maskinvareleverandører, batteriprodusenter, verktøy og alle bransjene som lager og støtter elbiler, ser ikke på dette som en rask snuoperasjon. Basert på lesingen av regningen og samtaler med administratorer, forventer den ikke at EV-skattefradraget vil være tilgjengelig for den gjennomsnittlige forbrukeren før i 2023, bekreftet den til Grønn bilrapporter Torsdag.

Gruppen anslår at tidslinjen for regningen på vei til presidentens skrivebord kjøper shoppere rundt to uker fra i dag.

Skattefradraget forsvinner resten av året – sannsynligvis

I motsetning til det som er blitt rapportert andre steder, er det ingen spesiell bestemmelse som skal gjelde tilbakevirkende kraft for kjøpere av elbiler for resten av 2022. Under den reviderte kreditten vil enkelte kjøretøyer som for øyeblikket kvalifiserer for kreditten snart ikke, på grunn av nye MSRP-tak.

2023 Chevrolet Bolt EV

2023 Chevrolet Bolt EV

I hovedsak drepte IRA noe av markedet i år slik at det kunne blomstre i fremtiden – med tillegg av en kreditt på 4000 dollar på brukte elbiler (koster opptil 25 000 dollar), en skattefradrag på opptil 40 000 dollar for “rene nyttekjøretøyer, og en betydelig utvidelse og tilbakevirkende kraft av 30C-kreditten som vil gi husholdningene en pause på ladeutstyr.

Som vi har dekket, vil løftingen av lokket – og en utvidelse av 30D-skattefradraget til 2032 – redusere 200 000-kjøretøysgrensen som er tillatt for kvalifiserte kjøretøy fra hver bilprodusent. Det betyr at kjøretøyer fra Tesla og GM kan være fullt ut kvalifiserte, hvis de kan overholde forsyningskjedekravene.

Fanget i overgang

Men det er ett unntak, kalt overgangsregelen, som kan hjelpe flere mennesker å gjøre krav på æren – om enn på en måte som kan være en vask basert på forhandlere.

Som lovforslaget legger opp (på side 394) i en overgangsregel, er det bare de skattebetalere som “før datoen for vedtakelse av denne loven” har “kjøpt, eller inngått en skriftlig bindende kontrakt om kjøp, en ny kvalifisert plug-in elektrisk drive motor vehicle” og satt den i bruk på eller etter vedtakelsen av loven kan fortsatt kreve kreditten som definert før dens vedtakelse.

Det vil avhenge av statlige regler om kjøp, som varierer noe på hva som anses som juridisk bindende ved et kjøretøykjøp. I de fleste tilfeller, om ikke alle, er et depositum som også anses som en forskuddsbetaling mot endelig levering av kjøretøyet bindende, men et forhåndsbestillingsdepositum for å komme i kø er det ikke.

Gjør deg klar for en løpetur

Det kan føre til et stort løp i løpet av neste uke eller så, ettersom elbil-kunder skynder seg å fullføre kjøpet. For startups som Rivian, Lucid eller andre elbiler med lange ventelister, kan innskuddshavere presse seg til å spesifisere kjøretøy og legge ned penger.

Rivian R1S

Rivian R1S

Så hva som kommer i starten av det nye året er ikke helt klart. I følge Alliance for Automotive Innovation, en annen handelsgruppe som representerer det store flertallet av bilprodusenter som selger kjøretøy på det amerikanske markedet, vil omtrent 70 % av elbilene som for tiden selges i USA ikke lenger være kvalifisert for den fornyede kreditten i det hele tatt under fasen -inn av innkjøpskrav.

“Krediet på $7500 kan eksistere på papiret, men ingen kjøretøy vil kvalifisere for dette kjøpsincentivet i løpet av de neste årene,” hevdet Alliance-sjef John Bozella i et nylig blogginnlegg. “Det kommer til å være et stort tilbakeslag for vårt kollektive mål om 40-50 % salg av elbiler innen 2030.”

Alliansen har hevdet at kreditten krever denne transformasjonen av forsyningskjeden raskere enn det er mulig. “Igjen deler vi målet om økt innenlandsk kapasitet og forsyning, men kravene bør være en tilskyndelse til industriell baseendring – ikke uoppnåelige og straffende for forbrukerne,” sa Bozella.

2022 Kia EV6

2022 Kia EV6

Det hele er et omstridt poeng nå. Det er faktisk ingen sjanser for at regningen vil bli vesentlig endret. Forlengelse av overgangsregelen eller endring av dato i lovforslaget vil sannsynligvis kreve en ny avstemning. Det er noe Senatets majoritetsleder Schumer, som jobbet hardt for stemmene til Sens. Manchin og Sinema, sannsynligvis vil unngå for enhver pris – på grunn av fortsatt motstand fra republikanere mot lovforslaget, til tross for topartistøtte for slike tiltak i meningsmålingene.

Utsalgssted kommer et år senere

Lovforslaget la også til maksimal husholdningsinntekt og maksimal MSRP-krav for skattekreditt. Og det gir et ekstra år for salgsstedsdetaljer som skal brukes, og etablerer en “overføring av kreditt” som starter for kjøretøy som tas i bruk etter 31. desember 2023, som vil tillate kjøpere å kreve det hos forhandleren, med forhandlere opptrer som mellommann.

2022 Tesla-serien (Med tillatelse fra Tesla, Inc.)

2022 Tesla-serien (Med tillatelse fra Tesla, Inc.)

Dette vil være en mer praktisk kreditt, tilgjengelig for flere av EV-kjøpende publikum, hvis du vurderer at kjøpere av Tesla Model Y og Model 3 – godt over halvparten av det amerikanske elbilmarkedet – igjen blir kvalifisert. Men det vil kreve omarbeiding av markedsføring, omarbeiding av råd om bilkjøp og, for noen bilprodusenter, at hele forretningsplaner endres.

Ingen selskaper har ennå kommet med omfattende uttalelser om hvor dette etterlater EV-skattefradraget for resten av året. Ford applauderte i dag lovforslaget da det går inn i huset, så Grønn bilrapporter har nådd ut hvordan den ser på at kreditten fungerer fra dette tidspunktet fremover.

Bare én vei til klarhet

Skattefradraget – og trygghet om hvorvidt kjøpere vil kunne kreve det – kommer sannsynligvis ikke tilbake før finansdepartementet bekrefter hvordan kjøretøy vil bli sett på som kvalifisert eller ikke, tidlig neste år. Det kan muligens legge ut en veiledning før det, foreslår ZETA, men det er usannsynlig ettersom lovforslaget legger opp til at reglene for det innenlandske innholdet og forsyningskjeden begynner å tre i kraft umiddelbart.

Folk vil fortsette å kjøpe elbiler til slutten av året – og kanskje det kan hjelpe noen merker med å innhente etterspørselen. Men hvis du tar i betraktning det rekordstore øyeblikket som denne lovgivningen utilsiktet skaper, kommer det til å bli en veldig forvirrende tid for kjøpere som nettopp bestemte seg for å kjøpe en elbil.





Se Kilden