Varla Pegasus langdistansescooter styrker pendlingen din

Sep 11, 2022 | Elbil og elbil ladere


Varla Pegasus er en firehjulsdrevet, tomotors elektrisk scooter med en topphastighet på 28+ MPH – men det er bare begynnelsen. Hvis din primære klage på den lille utleie sparkesykkelen du har kjørt er at den ikke er rask nok til at du bryr deg om den, må du begynne å være oppmerksom nå.

Det er annerledes

Hvis du har mye erfaring med e-scootere fra Bird or Lime eller noen av de andre utleieflåtene der ute, har du sannsynligvis en god ide om hvordan en sparkesykkel “skal føles”, og jeg vil starte dette gjennomgå ved å fortelle deg at Varla Pegasus gjør det ikke føles som de scooterne.

I motsetning til disse utleiene eller min personlige NIU KQi2-scooter (som er avhengig av de pneumatiske dekkene for å suge opp humper i veien), bruker Varla en avansert, svingarm-stil foran og bak fjæring som introduserer mye mer spor til scooterens styregeometri, slik at den føles noe motstandsdyktig mot den typen stramme, rettvinklede fortaustyringer jeg har blitt vant til på tregere maskineri. Først regnet jeg det som negativt. Etter noen minutter med å venne meg til kontrollene og sørge for at jeg hadde skrudd alt godt sammen, satte jeg imidlertid Pegasus i sin raskeste modus og umiddelbart forsto hvorfor sykkelen er konstruert for å styre den veien.

Enkelt sagt: Ved 28+ MPH føles Varla plantet og sikker, og egger deg på, og oppfordrer deg til å dukke ned fra vinden og prøve å klare den siste halve milen i timen. Det er at slags tur, og det er bare så freakin’ god.

Varla Pegasus treffer det gode stedet

Varla Pegasus anmeldelse: Flyr i 28 mph på en elektrisk scooter med full suspensjon

Bilde av forfatteren.

De fleste av de nye elektriske scooterne som kommer ut i disse dager ser ut til å falle inn i en av to leire: de er enten fortau-byapparater eller latterlig overmannet, dødsbringende spenningsmaskiner – og de fleste av dem er ganske forferdelige.

Det er ikke dermed sagt at de fleste e-scootere er dårlig laget eller upålitelige. Tvert imot, de fleste pendlerscooterne er robuste nok til å levere noen hundre mil med kjøring, og de er praktiske nok til å erstatte bilen din for raske, urbane ærendskjøringer og terroriserende blokkfester i nabolaget. Det er flott, men det er litt kjedelig.

På baksiden av det er de “ekstreme”, 60+ MPH stand-up motorsykler (du kan virkelig ikke kalle dem scootere, på det tidspunktet) helt skremmende. Det er et marked for det, selvfølgelig, men de er skremmende i en, “Jeg bygde denne 600 HK Shelby Cobra-settet bilen selv da jeg trakk meg fra å praktisere internasjonal skattelovgivning … la oss se om den blir 200!” sånn sett – la oss bare si at det ikke snakker til meg.

Varla Pegasus treffer i mellomtiden en slags “sweet spot” mellom disse to ideene. Det er for verden av elektriske scootere hva en Porsche Carrera 4 kan være. Det vil si: det er en rask, kapabel, firehjulsdrevet grand tourer med akkurat nok fart og kraft til å begeistre deg, men med nok høyteknologisk intelligens bakt inn til å inspirere tillit til evnen til å få deg fra punkt A til B .

Og hvis du ikke synes det er stor ros, vel–

Praktiske saker

Varla Pegasus Long Range & Solid Tire City Commuter elektrisk scooter

Bilde av forfatteren.

Varla Pegasus, som selges for $1299, sendes i den beskjedne, 70 lb. pappesken vist ovenfor. Den pakkes enkelt ut, og med alle de kompliserte delene – fjæringen, bremsene og elektriske ledningene – allerede montert for deg. Du bare bolter inn styret, setter det til å lade (det vil lade fra 0 til fullt på under 4 timer), og du er klar til å gå.

Selskapet hevder at hver av Pegasus’ doble motorer er gode for 500W vedvarende kraft, med en topp på 800W tilgjengelig i støt. Det er ganske mye kraft – mer enn den store Himiway Zebraen jeg testet i sommer og dobbelt så mye kraft, faktisk, som Gen3 Stride e-sykkelen Kyle Field kjørte i fjor. Jeg tviler heller ikke på spesifikasjonene, ettersom en tur i den raskeste av Varlas tre kjøremoduser så meg henge opp sykkelhjelmen til fordel for en skikkelig motorsykkel … og et raskt Google-bildesøk viste meg at jeg ikke var det. alene om å gjøre det trekket, heller.

Sikkerhet først

Bilde av Electric Scooter Guide.

Varla Pegasus har også et 748 wH li-ion-batteri, doble skivebremser og en lettlest LCD-instrumentgruppe – i tillegg til lyssterk LED-belysning foran og bak.

Hvis du har kjørt e-scooter en stund nå, skulle ønske du kunne finne en solid, langdistanse elektrisk scooter som ga litt mer spenning uten den umiddelbare følelsen av at du er i ferd med å bli foreldreløse barna dine, det er en virkelig god sjanse for at Varla Pegasus er den du har lett etter.

Ansvarsfraskrivelse: Varla ville at jeg skulle prøvekjøre den elektriske scooteren Pegasus så sterkt at de sendte meg en for å anmelde – og den har raskt blitt min favoritt for soloturer rundt Oak Park og River Forest. Hvis du får sjansen, ta en tur!


 

Setter pris på CleanTechnicas originalitet og cleantech-nyhetsdekning? Vurder å bli CleanTechnica-medlem, supporter, tekniker eller ambassadør – eller beskytter på Patreon.


Vil du ikke gå glipp av en cleantech-historie? Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Annonse








Se Kilden

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge En ærlig titt på sikkerhet for elektriske kjøretøy Neste generasjon kjøretøy ser ut til å bli elektrisk. Disse bilene er bedre for miljøet, men er de tryggere for sjåføren eller andre? Det er noen misoppfatninger om...