Veitest: 2022 Genesis G70 RWD 3.3T

Dec 30, 2022 | Elbil og elbil ladere


Veitest: 2022 Genesis G70 RWD 3.3T

Ekspressivt designet Premium Sedan

Genesis sier at 2022 G70 sportssedan er “designet for å yte, skreddersydd for å bli kjørt, konstruert for å bry seg.” Ren flåterapport er forsiktig når du leser pressemeldinger fra bilprodusenter, men i dette tilfellet er Genesis inne på noe. Vi tilbrakte en uke i den minste Genesis-sedanen som er designet for å ta på BMW 3-serie og Mercedes-Benz C-klasse sportssedaner, og fant ut at det var mye velkonstruert bil for pengene.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
Skreddersydd for å bli kjørt

Strømalternativer

2022 Genesis G70 kommer med to bensinmotoralternativer. Den grunnleggende 2,0-liters turboladede 4-sylinderen yter 252 hestekrefter (hk) og 260 pund-fot (lb.-ft.) med dreiemoment med en 0-60-tid på 6,4 sekunder. Ren flåterapport ble behandlet med G70 med 3,3-liters twin turbo V6 med en robust 368 hk og 376 lb.-ft. av dreiemoment. Begge motorene leverer sterk, jevn akselerasjon, og i tilfellet med 3,3 V6 med bakhjulsdrift traff vi 60 miles i timen på 4,6 sekunder.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
En robust V6

Den 8-trinns automaten, med hjulskiftere, har Kjøremodus integrert kontrollsystem, som hjelper deg å få mest mulig ytelse fra motoren med valg av Eco, Comfort, Sport, Sport+ og Custom. Å velge Sport og Sport+ maksimerte styreinnsatsen, girskiftpunkter og gassrespons. Ute på motorveien ga Comfort en komfortabel tur og ble foretrukket fremfor Eco, hvor akselerasjonsresponsen, girskiftepunktene og klimaanlegget ble redusert for å få best mulig drivstofføkonomi.

Dette er drivstofføkonomivurderingene for hver motor, med bakhjulsdrift (RWD) eller firehjulsdrift (AWD.) Mpg-vurderingene er for by/motorvei/kombinert.

Take-away fra disse tallene er den minste mengden 95 oktan drivstoff som vil bli brukt med basismotoren og bakhjulsdriften. Men pokker, 3,3-liters twin turbo er så deilig, det kan bare være verdt å ofre hvis hjørner og svinger er noe for deg.

I løpet av vår tid i G70 3.3T RWD kjørte vi 225 miles gjennom Sør-California, i gjennomsnitt 24 mpg. Men i en 110 mil lang motorveiskjøring med adaptiv cruisekontroll satt til 65 mph, og bruker Stopp og gå, oppnådde vi 29,3 mpg. Den glatte aerodynamikken skyldes delvis 0,28-koeffisienten for luftmotstand og glatt kroppsdesign. Drivstofføkonomi tall rapportert av Ren flåterapport er ikke-vitenskapelige og representerer anmelderens kjøreopplevelse ved bruk av dash-målerens datamaskin. Tallene dine kan variere.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
Klar for seriøs moro

Imponerende ytelse

Den godt fordelte vekten på 3887 pund ga G70 en solid og selvsikker tur, med servostyringen direkte og presis. De gripende Michelin Pilot Sport sommerdekkene var forskjøvet, 225/40ZR foran og 255/35ZR bak. De var montert på 19-tommers lette lettmetallfelger med flere eiker. Sommerdekkene og de sjåførjusterbare adaptive demperne resulterte i ingen merkbar karosserirulling når svingene ble presset til det ytterste. Brembo-bremsene er en del av ABS-systemet, og MacPherson-fjærbensfjæring foran og multi-link bakfjæring bidro til selvtilliten på veien. Den dynamiske dreiemomentvektoren, kun tilgjengelig på firehjulsdriftsmodellen, vil ta håndteringen opp et hakk.

Den 8-trinns girkassen er godt innstilt for dreiemoment for å være tilgjengelig gjennom hele girbåndet. Når du velger Sport eller Sport+ og bruker paddle shifters, finner du en seriøs morokjøring. 2022 Genesis G70 er en veldig godt konstruert bil.

Eksteriørerklæring

Genesis-vingemblemet sitter over den store grillen, som har et diamantkryssmønster. Grillen er omkranset av quad, horisontalt LED-hode og kjørelys, som sitter over luftinntak og en smal fungerende grill i den nedre fasaden.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
En uttalelse

Panseret har vingeformede karakterlinjer, med to linjer som går langs de glatte sidene, som har et fungerende luftuttak på de nedre forskjermene. Det lett rakede taket med soltak og en haifinneantenne i kroppsfarge fører til bagasjelokket med en liten integrert leppespoiler.

De horisontale LED-baklysene med to nivåer vikles fra fenderen til det håndfrie, elektriske bagasjerommet som har de subtile G70- og 3.3T-emblemene. De nedre kantene av fasaden, med diffusorer, har doble horisontale eksosåpninger med kromspiss. Tilgjengelig i 11 utvendige farger, Clean Fleet-rapporter G70, malt i Verbier White, hadde et overordnet design som vil eldes godt i årene som kommer.

Ren, Forfriskende interiør

Enkelhet og rene linjer er supplert med flere overflater som fungerer uten å være opptatt eller overveldende. Vårt Genesis G70-interiør i Sevilla-rødt med quilting på setene og dørpanelene fikk selskap av svarte myke materialer, perforerte dørinnsatser i lær og mønstret aluminiumskant som var et fint pusterom fra karbonfiber.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
Rød og klar

De Nappa-skinntrimmete, oppvarmede og ventilerte forsetene hadde minne på førersiden, og føreren fikk 12-veis kraftjusteringer, inkludert sidestøtter og forlengelse av underbenet. Passasjersetet foran får 12-veis kraftjusteringer inkludert 4-veis korsrygg. G70 har Front Seat Easy Access-funksjonen som beveger setet og rattet for å gjøre det lettere å gå inn og ut av bilen.

Baksetetilgangen var utmerket, med komfortable skulpturerte seter som passer best for to voksne under seks fot. Luftventiler og USB-porter finnes bak på midtkonsollen, med koppholdere i det nedfellbare midtarmlenet. Lasterommet var rikelig, enda mer når det 60/40 delte baksetet er lagt sammen. Det midlertidige reservedekket er funnet i bagasjerommet.

Det lave dashbordet har en pent plassert 10,25-tommers horisontal LCD-berøringsskjerm som rommer navigasjonen og Lexicon by Harmon premium lydsystem. 660-watts surroundlyd 15-høyttalersystemet har flere diskanthøyttalere og basshøyttalere, inkludert subwoofere plassert under de to forsetene, og en 11-kanals digital ekstern forsterker. Lyder kommer fra SiriusXM, AM/FM/HD-radio, Android Auto og Apple CarPlay, med Bluetooth-talekommandoer for radio og telefon.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
Vattert komfort

Det skinnkledde og oppvarmede rattet har kontroller for lyd, telefon og adaptiv cruisekontroll. Radioen kan også styres med stemme, berøringsskjerm og har en veldig kort læringskurve for dette enestående underholdningssystemet.

Andre interiørfunksjoner er en 8,0-tommers LCD-fargeinstrumentklynge som inkluderte lettleste målere med hvit bakgrunn og svarte tall, en nærhetsnøkkel med trykknappstart, USB og 12V strømuttak, dobbel sone automatisk temperaturkontroll, strømtilt og teleskopratt, head-up-fargedisplay, oppvarmede og elektriske sidespeil med blinklys og trådløs telefonlading.

Teknologifunksjonene fortsetter med Smart Key, som gir tilgang til kjøretøysystemer inkludert fjernstart, og den digitale nøkkelen som ga ekstra bekvemmelighet og sikkerhet. Homelinks automatisk dimmende bakspeil er en integrert transceiver (en sender og mottaker) som kan programmeres til å aktivere radiofrekvensenheter (RF) som garasjeporter, eiendomsporter, dørlåser, hjemme-/kontorbelysning, sikkerhet systemer eller andre RF-enheter.

2022 Genesis G70 RWC 3.3T
Maskinvare og programvare for å hjelpe

Sikkerhet

G70 kommer med en omfattende liste over avanserte sikkerhetsfunksjoner at forhandlerens salgsrepresentant bør gå over med deg i detalj. Noen av dem inkluderer regnfølende vindusviskere, passasjer foran, førerens kne- og sidekollisjonsputer, sidekollisjonsputer bak, ankere og fester for barnebilseter og barnedørlåser. Det er en surround-ryggemonitor med blindsone-deteksjon, kollisjonsunngåelse fremover, assistent for å unngå krysstrafikk bak, kjørefeltassistent, kjørefeltfølging og bakkestartassistent, et dekktrykkovervåkingssystem og elektronisk stabilitetskontroll.

G70 har et semi-autonomt kjøresystem, som fungerer veldig bra. Sjekk ut Genesis Highway Driving Assist.

2022 Genesis G70 er en Topp Safety Pick+ fra Insurance Institute of Highway Safety (IIHS), dens høyeste totale vurdering. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) har ikke vurdert G70.

Garantier

2022 G70 kommer med disse garantiene:

  • Drivlinje – 10 år/100 000 miles
  • Nytt kjøretøy – Fem år/60 000 miles
  • Vedlikehold – Tre år/36 000 miles
  • Veihjelp – Fem år/Ubegrensede mil
  • Antiperforering – syv år/ubegrensede mil

Prissetting

2022 G70 har disse basisprisene, inkludert det obligatoriske frakt- og ekspedisjonsgebyr på 1045 USD.

2022 Genesis G70
En rekke valgfrie konfigurasjoner er tilgjengelige

2.0T Standard RWD – $38 570

2.0T Prestige RWD – $42 570

2.0T standard AWD – $40 670

2.0T Prestige AWD – $44 670

3.3T Standard RWD – $43 145

3.3T Sport Advanced RWD – $47.445

3.3T Sport Prestige RWD – $51 445

3.3T standard AWD – $45 245

3.3T Sport Advanced AWD – $49 545

3.3T Sport Prestige AWD – $53 445

Drivlinje - 10 år/100 000 miles
En seriøs utfordrer

Observasjoner: 2022 Genesis G70 RWD 3.3T

2022 Genesis G70 er mye bil for pengene. Det avanserte interiøret, det skarpe eksteriørdesignet, den flinke håndteringen, 30+ mpg fra basismotoren med bakhjulsdrift, standard sjåførsikkerhetssystemer og en enestående garanti gjør det til en stor verdi.

Gå inn i en Genesis-forhandler og bli kjent med denne luksuriøse sportssedanen. Når man sammenligner den med ikke-sporty sedaner, vil oppgangen i pris virke vel verdt det.

Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.

Historie og bilder av John Faulkner.

Andre luksussportsedaner vi har testet:

Veiprøve: 2018 Audi A5 Coupe

Veiprøve: 2022 BMW i4 M50

Veiprøve: 2021 Cadillac CT5

Veiprøve: 2015 Infiniti Q50

Veiprøve: 2022 Lexus ES 300h

Formidling:

Ren flåterapport lånes gratis testkjøretøy fra bilprodusenter for å evaluere, vanligvis for en uke av gangen. Våre veiprøver er basert på denne én ukes kjøreturen av et nytt kjøretøy. På grunn av dette tar vi ikke opp problemer som langsiktig pålitelighet eller totale eierkostnader. I tillegg blir vi ofte invitert til produsentarrangementer som fremhever nye kjøretøy eller teknologi. Som en del av disse arrangementene kan vi bli tilbudt gratis transport, losji eller måltider. Vi gjør vårt beste for å presentere våre unyanserte evalueringer av kjøretøy og nyheter uavhengig av disse induseringene.

Vårt fokus er på kjøretøy som tilbyr den beste drivstofføkonomien i sin klasse, noe som fører til at vi vektlegger elbiler, plug-in hybrider, hybrider og dieseler. Vi har også de effektive gassdrevne kjøretøyene som er blant de beste mpg-kjøretøyene i sin klasse. I tillegg har vi som mål å tilby anmeldelser og nyheter om avansert teknologi og markedet for alternativt drivstoff. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra kjøretøyeiere og er dedikert til å tilby et forum for alternative synspunkter. Gi oss beskjed om dine synspunkter på [email protected]



Se Kilden