CleanTechnica testet: Ride1Up Revv1 moped el-sykkel

Apr 30, 2023 | Elbil og elbil ladere


Ride1Up Revv1 representerer et skarpt avvik fra formelen til dags dato for Ride1Up med en helt ny konstruksjon som er *nesten* et fullverdig trykk på elektriske mopeder. Ride1Up innrømmer det samme i beskrivelsen, og kaller det en “moped ebike”.

Teknisk sett er det en elektrisk sykkel med pedaler og lignende, men den pakker også mopeddekk, et sett med blinklys, et horn, motorsykkellykt, alt bygget på toppen av en ramme i motorsykkelstil. Det ser definitivt mer ut som en motorsykkel enn din mors strandcruiser fra før. La oss dykke inn.

Sykkelen

Hvis vi skal lese en bok ved omslaget på denne, har Ride1Up brakt en liten kaféracermotorsykkel bakover fra fremtiden. De matte kulltonene på rammen og svingende linjer på den rørformede rammen får meg til å klø etter å komme meg ut i trafikken igjen på to hjul. Den dristige rammen låser føreren i posisjon ved et sete med fast høyde som samtidig føles stort for en sykkel, men samtidig lite for en motorsykkel.

Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Foran gir et sett med solide motorsykkelstyre en komfortabel tur og får det virkelig til å føles som om du er ute på et ettermiddagscruise. De tynne, men komfortable grepene er tillitsvekkende med en vri gass på høyre og kraftige hydrauliske skivebremshendler på hver side. I midten av treklemmegaffelen gir en futuristisk skjerm alle nøkkelberegningene på et øyeblikk. Hastigheten er foran og i midten, med pedalassistenten utvendig til venstre. Batterinivået er på toppen, noe som gjør det enkelt å se hva som trengs underveis.

Salen er komfortabel og har nok pute til alt fra en rask blast ned til markedet eller en lang tur gjennom fjellet. Den er lang nok til at du kan tenke deg å sette en passasjer bak deg samtidig som den lar høyere ryttere bare skyve mot baksiden av setet for en mer komfortabel kjørestilling.

Cruiset

Navnet på Revv1 er noe ironisk ettersom den har alle egenskapene til en sykkel som virker som den burde lage en høy turtallstøy fra motoren … bortsett fra at det ikke er noen motor. I virkeligheten er Revv1 så godt som stille når den er ute på veien med bare en lett summing fra den elektriske motoren som indikerer at den faktisk beveger sykkelen fremover.

Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Revv1 kommer utstyrt med overdimensjonerte CST Scout e-Moped-dekk som ser ut og føles mye mer som et motorsykkeldekk enn de som tradisjonelt finnes på e-sykler. De har massevis av ekstra kjøtt på seg som gir ekstra polstring for eventuelle humper i veien, samtidig som de reduserer flater fra mindre veiavfall. Sykkelen har også et sett med blinklys, en LED-frontlykt i full størrelse foran, kraftige hydrauliske skivebremser, trippelkrone fjæring foran og et DNM dynamisk bakhjulsdemper som gir en veldig komfortabel tur.

Alt dette føles ekstremt solid og robust, og visker ut grensene mellom sykkel, moped og motorsykkel. Ytterligere forvirrende bildet er den lille sykkeldrivlinjen. Det er en enkelthastighets e-sykkel med korte sveiver som gjør at det føles som om du er en hamster fanget på en tredemølle som beveger seg raskere enn du kan løpe. Ride1Up inkluderte pedalene og kjedet, men effektiviteten deres er nesten latterlig. Det er vanskelig å forestille seg at de fleste eiere ikke bare tar dem av, men av frykt for å håndheve regelverket for deres nå, nylig ombygde elektriske moped.

Den kraftige, integrerte navmotoren bak gjør Revv1 til en fantastisk tur å kjøre på veien eller på stien i terrengmodus. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Denne e-sykkelen skriker om potensialet til tohjulede elektriske kjøretøyers evne til å gjøre mer enn de for øyeblikket har lov til under gjeldende regelverk. Revv1 leverer mye av funksjonaliteten til en elektrisk moped, bare uten alle regulatoriske hindringer som varierer fra stat til stat i USA og i andre land rundt om i verden. Ride1Up tilbyr også muligheten til å låse opp sykkelen for en enda høyere topphastighet, mer kraft fra motoren og til slutt mer kapasitet.

Alt i alt

Ride1Up fra Revv1 pakker omtrent så mye funksjonalitet, kraft, hastighet og kapasitet som mulig i en enkelt sykkel som fortsatt samsvarer med klasse 2 og 3 definisjonene av en e-sykkel i USA. Dens 350 pund vektkapasitet virker litt lav gitt den klumpete rammen, gaflene og dekkene, men den er heller ikke egentlig bygget for å være en lastesykkel heller. Muligheten til å låse den opp i “terrengmodus” demonstrerer potensialet til å gjøre enda mer, selv om det åpner for muligheten for ryttere å bruke offroadmodus på gatene, som definitivt er et grått område.

Batteripakkens plassering er et tilbakeslag til bensintankene på gamle skolekaféracere. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Med så mye kapasitet blir sikkerhet et overordnet anliggende med Revv1. Den kan gå fra fabrikklåst klasse 2, 20 mph på opp til minst 32 mph vi klarte å treffe i testingen vår i offroad-modus. Er dekkene klassifisert for høyere hastighet? Vil den begynne å vingle i høyere hastigheter? Vil den tåle belastningen ved bruk som lett motorsykkel eller elektrisk moped? Vi vil gjerne se en fullstendig moped-klar versjon bygget som kan lisensieres og brukes i stater og land der en slik betegnelse eksisterer, slik den gjør i California.

Vi elsker at Ride1Up Revv1 presser grensene for hva som er mulig og innenfor gjeldende e-sykkelramme og gir kjøpere en ekstremt spennende sykkel som skiller dem fra massene. Den glatte moto-inspirerte designen vil garantert skille seg ut fra mengden av fettdekk gjennom e-sykler som krysser sykkelstier over hele landet og rundt om i verden.

Revv1 er tilgjengelig i helfjæringsramme (som testet) eller hard hale og kommer i mosegrønn og grafittfarge. For mer informasjon om Ride1Up Revv1, gå til den offisielle Ride1Up Revv1-nettsiden.

  • Ramme: Hard haleramme i legert (HT: $1 895) med mulighet for full fjæring (FS: $2 395)
  • Motor: 750 watt, 52v Bafang felgintegrert baknavmotor med 95 Nm dreiemoment
  • Batteri (FS): 52v, 20Ah batteri bygget med Samsung 21700 NMC-celler
  • Område: 30-60 miles rekkevidde per lading
  • Bremser: 4 stempel hydrauliske skivebremser m/integrert motorstoppbryter
  • Dekk (FS): CST Scout eMoped allflatedekk, 20×4,0
  • Vekt kapasitet: 350 lbs
  • Vekt: 93 lbs
  • Garanti: 1 år

Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Solar PV & Farming — Trender i Agrivoltaics


Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker rett og slett ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!


Annonse







Se Kilden