Mercedes deler nye EQ-line elbiler som kommer til 2023-modellåret

Aug 28, 2022 | Elbil og elbil ladere


Mercedes-Benz har delt nye detaljer om 2023-modellårsversjonene av sin EQ-linje av helelektriske kjøretøy. Mens flere modeller sitter på kanten av debut i USA, har Mercedes introdusert enda flere varianter som bør være tilgjengelige for amerikanske forbrukere innen årets slutt. Sjekk det ut.

2023 kan vise seg å bli året for EQ, og den tyske luksusbilprodusenten Mercedes-Benz fortsetter å utvide sin EQ-linje av helelektriske kjøretøy i en søken etter å til slutt forlate forbrenningen helt.

To versjoner av EQS sedan har allerede nådd amerikanske forbrukere og vil også bli fulgt av to versjoner av en mindre EQE. Legg til SUV-versjoner av både EQS og EQE, en AMG EQS, og Benzs rimeligste alternativ i EQB SUV, og bilprodusentens metning av EV-markedet blir raskt tidoblet.

Produksjonen av EQS SUV startet i Alabama denne uken og vil bli fulgt av amerikansk produksjon av EQE SUV senere i år. Nå har vi fått vite om flere nye versjoner av Mercedes’ nåværende og kommende EQ EV-er som snart kommer som 2023-modeller.

Mercedes 2023 EQ
Kilde: Mercedes-Benz AG

Mercedes kunngjør nye versjoner av EQS, EQE for 2023

Den tyske bilprodusenten delte nye detaljer og en kommende tidslinje for den amerikanske utgivelsen av 2023-modellen EV-er under EQ-linjen, som inkluderer en ny versjon av både EQS- og EQE-sedanene.

Dette inkluderer en EQS 450 4MATIC, som vil bli med i dagens 450+ og 580 4MATIC, samt en 350 4MATIC-versjon av EQE, som slutter seg til de tidligere annonserte 350+ og 500 4MATIC-modellene.

I tillegg har Mercedes delt at 2023-modellen vil inkludere en AMG-versjon av EQE sedan, i tråd med den tidligere annonserte AMG EQS. I henhold til utgivelsen:

Mercedes-AMG EQE Sedan byr på både sportslig og imponerende kjøredynamikk. Denne modellen er utstyrt med et kraftig 328-volts høyytelses drivbatteri, produsert ved hjelp av den nyeste litium-ion-teknologien. Kraften til de elektriske motorene sendes til veien av standard AMG Performance 4MATIC+ variabel firehjulsdrift. Systemet fordeler kontinuerlig drivmoment mellom for- og bakaksel avhengig av kjøresituasjonen, og sikrer en betydelig raskere respons sammenlignet med et mekanisk firehjulsdriftssystem.

Mercedes har ikke delt ytterligere ytelsesspesifikasjoner for den nye AMG-sedanen ennå, men vi gleder oss til å grave i og lære mer. Per bilprodusenten, her er tidspunktene for når amerikanske forbrukere kan forvente å se ankomsten av 2023 Mercedes EQ-kjøretøyene:

2023 årsmodell EV Planlagt amerikansk ankomst
EQS 450 4MATIC Sent i 2022
EQS 450+ Sent i 2022
EQS 580 4MATIC Sent i 2022
EQE 350 4MATIC Sent i 2022
EKE 350+ Sent i 2022
EQE 500 4MATIC Sent i 2022
AMG EQE Sent i 2022
EQB 250+ SUV Sent i 2022

En stor faktor vi mangler her er prising. Mens noen av EQ-modellene og deres batterikomponenter vil bli bygget på amerikansk jord (et stort kvalifiseringskrav for reviderte føderale skattefradrag), kan vi ikke si sikkert hvilke modeller som kvalifiserer eller ikke, basert på MSRP-terskler ($80k for SUV-er og $55 k for biler).

Ved en start MSRP på $55 000, kan EQB SUV absolutt kvalifisere seg, men den må også settes sammen i USA. Her er Mercedes-kommentaren om det kommende kjøretøyet:

Den helt nye, helelektriske SUV-en EQB 250+ vil slutte seg til EQB-serien som langdistansevarianten, og blir det nyeste inngangspunktet til Mercedes-EQ-merket. Som det rimeligste kjøretøyet i Mercedes-EQ-serien tolker den progressiv luksus på en edgy, men komfortabel måte. Med state-of-the-art teknologi som 10,25″ instrumentklynge og 10,25″ sentralskjerm som standard, og en valgfri syv-seters konfigurasjon, tilbyr den nye EQB både plass og innovasjon for en rekke transportbehov.

Vi kommer garantert til å lære mer om priser, og hva som kvalifiserer eller ikke kvalifiserer for amerikanske skattefradrag, ettersom vi nærmer oss ankomsten av disse 2023 Mercedes EQ-kjøretøyene senere i år.

FTC: Vi bruker inntektsgivende automatiske tilknyttede lenker. Mer.


Abonner på Electrek på YouTube for eksklusive videoer og abonner på podcasten.



Se Kilden