REE Automotive avduker klasse 3 kassebil drevet av P7-chassis

Aug 11, 2022 | Elbil og elbil ladere


Modulær transportutvikler REE Automotive har debutert P7-B, en ny klasse 3 kassebil designet og bygget av REE for å målrette den mest etterspurte kjøretøytypen i det kommersielle segmentet. Lastebilen sitter på toppen av REE Automotives P7 førerhuschassis og er drevet av selskapets proprietære REEcorner-teknologi.

REE Automotive ($REE) er et e-mobilitetsløsningsselskap med hovedkontor i Herzliya, Israel, med flere kontorer i Storbritannia og Tyskland. I fjor sommer kunngjorde REE et nytt amerikansk hovedkvarter planlagt for Austin, som fortsatt er på vei til å åpne senere i år.

Selskapet spesialiserer seg på å utvikle og produsere modulære EV-plattformer for B2B-transaksjoner samt REEcorner-teknologien, som integrerer alle de tradisjonelle drivkomponentene (styring, bremsing, fjæring, drivverk og kontroll) i hjulbuen.

I mai ertet REE Automotive en walk-in elektrisk varebil som en del av et samarbeid med JB Poindexter-datterselskapene EAVX og Morgan Olson. Dette ville bli kjent som Proxima elektriske varebil “drevet av REE.” Varebilkarosseriet ble utviklet av EAVX og Morgan Olson og sitter på toppen av REEs P7 modulære elektriske chassis – som først ble introdusert tidlig i 2022.

Etter kundedemonstrasjoner med Proxima-samarbeidet, har REE introdusert en andre kommersiell EV – P7-B kassebil, som den designet og bygget selv.

REEs P7-B kassebil leverer 4400 pund nyttelast, 150 mils rekkevidde

REE Automotive delte detaljer om sin nye P7-B kassebil som en del av en flåte av nye elektriske nyttekjøretøyer. Disse er tilgjengelige for potensielle kunder for å evaluere og teste for å oppleve ytelsen og designen, som inkluderer REEs nye REEcorner “x-by-wire”-teknologi.

Denne lastebilen er den andre kommersielle elbilen som debuterer på P7-chassiset etter den nevnte Proxima Van, men den er den første som er helt designet av REE. Selv om selskapet påpeker at det fortsatt hovedsakelig er fokusert på å utvikle og produsere sine REE-hjørner og chassis, sa det at det designet kassebilen basert på markedets etterspørsel ved å bruke tilbakemeldinger fra sine potensielle kunder.

Selv om det ikke er hovedfokuset i den nåværende forretningsstrategien, gir levering av en skreddersydd elektrisk lastebil en annen dimensjon til REE Automotives elektrifiserte kommersielle repertoar.

I motsetning til det strippede chassiset på Proxima Van, bruker P7-B kassebilen REEs førerhuschassis. Selve boksen er bygget av en britisk subtraktør, men kunder som er interessert i å bestille den komplette klasse 3-lastebilen, kan gjøre det helt gjennom REE. Tali Miller, forretningssjef i REE, snakket om potensialet til den nye kassebilen i et stadig populært kommersielt segment:

Testingen på banen av denne nye elbilen og omfattende kundeevalueringer er nok et viktig skritt på veien mot kommersialisering og distribusjon av testflåter etterfulgt av skalatilpasning i flåter. Tilbakemeldinger fra kundene våre har vært at dette er lastebilen de har ventet på – en sjåførsentrert arbeidsbil som kjører som en liten bil, men som er bygget for å levere under den tøffeste kommersielle driftssyklusen. Vårt modulære P7-chassis lar oss designe kjøretøy skreddersydd for kundenes behov, og vi er glade for å vise dem hva vår unike teknologi gir flåtene deres når vi støtter dem på veien mot elektrifisering og karbonnøytralitet.

Her er noen av spesifikasjonene de potensielle flåtekundene kan forvente å se med REE P7-B kassebil:

GVWR 14 000 lbs. / 6,4 tonn
Nyttelastkapasitet 4400 lbs. / 2.000 kg
Min. Last Gulvhøyde 23 tommer / 58 cm
Lastevolum 812 fot³ / 23 m³
Topp motoreffekt 400V
Maksimalt dreiemoment 545 Nm
Plattformspenning 150 miles / 241 km
Svingradius 19 fot / 6,0 m
Område 150 mil
Maksimal hastighet 75 mph / 120 km/t

Etter de vellykkede kundeevalueringene nevnt ovenfor, fortsetter REE å starte produksjonen av P7-chassis i 2023. Plattformen vil støtte både tidligere annonserte kommersielle elbiler og forventes å bli bygget ved REEs europeiske integrasjonssenter i Storbritannia, så vel som dens nordamerikanske integrasjon senter i Texas.

REE ga også noen videoopptak av P7-B-lastebilen på banen som vi har delt nedenfor:

FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.


Abonner på Electrek på YouTube for eksklusive videoer og abonner på podcasten.



Se Kilden

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge

EV Mythbusting: EV-er er ikke trygge En ærlig titt på sikkerhet for elektriske kjøretøy Neste generasjon kjøretøy ser ut til å bli elektrisk. Disse bilene er bedre for miljøet, men er de tryggere for sjåføren eller andre? Det er noen misoppfatninger om...